ARALIK2019
SOSYAL MEDYA ÇILGINLIĞI
Her an, her yerde görünür olma ihtiyacı... Bu çağda sosyal medyanın amiral gemisi Facebook’u bilmeyen yoktur. Hepimiz Facebook’u nasıl kullanacağımızı az çok biliyoruz ve bu sosyal ağ hakkında çeşitli fikirlere sahibiz. İletinin veya mesajın güncelliği, çekiciliği, erişim hızı, erişilebilirliği, kullanılabilir olması, yenilikçi ve kalıcı olması gibi özellikleri sosyal medyayı çekici hale getiren faktörler arasında. Bugün geldiği noktada yüz milyonlarca kişiyi birbirine bağlayan Facebook ağı, 2004 yılında doğdu. 4 Şubat 2004 tarihinde Harvard Üniversitesi’nde öğrenci olan Mark Zuckerberg tarafından kuruldu. Sitenin amacı bugünkünden çok farklı olmasa da kapsamı oldukça dardı. Mark Zuckerberg, sitesini sadece Harvard öğrencileri için kurmuştu. O zamanki adı “The Facebook” olan web sitesine sadece Harvard öğrencileri kayıt olabiliyordu. Kuruluşundan altı yıl sonra, 2010 yılının Facebook resmi web sitesinde Facebook kullanan milyonlarca insanın, arkadaşlarıyla bağlantısını koruyabildiğini ve sınırsız sayıda fotoğraf yükleyebildiğini, linkler ve videolar paylaşabildiğini aynı zamanda da tanıdığı insanlar hakkında daha fazla bilgi sahibi olabildiğini yazıyordu. Facebook’un felsefesini oluşturan bu cümleler aynı zamanda Facebook bağımlılığının oluşmasının da temellerini oluşturdu. Bu arada insanlarda Facebook bağımlılığı gelişti. Diğer insanların ne yaptığını izlemek, arkadaşları ile iletişim kurmak, kendisini ifade edebilecek paylaşımlarda bulunmak pek hoştu. Fotoğraflar yükleniyor, Facebook’un temel kullanım özelliklerinden yararlanıyorlardı. Herhangi bir ücret talep etmeden hizmet veren bu platform son derece kolaydı