Bulunduğu sayı belirtilmemiş. Günter Soydanbay
İzmir ve Gastronomi Turizmi
Özel sebeplerden dolayı vermek zorunda kaldığım uzun bir aradan sonra tekrar merhaba! İzmir’in bugününü ve yarınını hayal etmeye bıraktığımız yerden devam edelim. Bildiğiniz üzere Aralık ayında Uluslararası Gastronomi Turizmi Kongresi İzmir’de gerçekleşti. Dünyanın önde gelen yemek ve turizm ustalarını ağırladık. Öncü isimler İzmir’in gastronomi turizmi potansiyelini tartıştı. Kanaat önderlerimiz İzmir'e gastronomi turizminin çok yakışacağını beyan ettiler. Bu ay 'İzmir’in nasıl gastronomik bir destinasyon olabileceğini' tartışacağız. İzmir, Reseau Délice, yani Dünya Gurme Şehirler Birliği’nin üyesi. Bu sağlam bir temel. Öte yandan, nasıl sırf diplomanız olduğu için biri size iş teklif etmezse, sadece Reseau Délicece üyesi olduğumuz için de gastronomi turizmini geliştiremeyiz. Ayrıca bu pastadan pay kapmaya çalışan şehirlerin takabilecekleri başka rozetler de mevcut. Örneğin Gaziantep, 2015 yılı içinde hem UNESCO Yaratıcı Şehirler Listesine girdi, hem de Avrupa Komisyonu’nun Mükemmellik Ödülü’nü aldı. Benzer sertifikalara sahip olan sayısız şehir var. Ama tek başına rozetler şehirleri farklılaştırmaya veya popülerleştirmeye yetmiyor. Yani Reseau Délice üyeliği, amacımıza ulaşmamız için gerekli ama yetersiz. Peki daha başka ne yapabiliriz? Başlangıç noktamız, İzmir Mutfağı hakkında bir manifesto yazmak olabilir. Çünkü böyle bir girişim İzmir Mutfağı’nın standardizasyonunda kilit rol oynayacaktır. Sonuçta marka bir kalite vaadidir. Literatürde çok başarılı bir manifesto örneği mevcut. 2000’li yılların başında İskandinav ülkelerinin önde gelen şefleri, gurmeleri ve turizm duayenleri toplanmışlar ve mutfaklarının dünya çapında nasıl farklılaşabileceğini tartışmışlar. Ortaya Nordik Mutfağı Manifestosu çıkmış. Star şefler kullanacakları malzemelerden yapacakları sunuma kadar 10 kilit konuda anlaşmışlar. Zaman içinde İskandinav Mutfağı minimalist, sağlıklı ve avangard yönleriyle ayrışmaya başlamış. İzmir Mutfağı nedir? Hangi malzemeler kullanılır veya kullanılmaz? Hangi balık ve ot ne zaman yenir veya yenmez? Bu tarz konularda varılacak geniş kapsamlı bir anlaşma işimizi kolaylaştıracaktır. Manifesto yazıldıktan sonra İzmirliler’in onayına sunulabilir. Bu sayede iki amaca ulaşılır: Hem geniş kapsamlı bir mutabakat sağlanılır hem de halk bilgilendirilir, yönlendirilir ve gururlandırılır. Özellikle ikincisi çok önemli. Çünkü küreselleşme hepimizi tek düzeleştirmekte. İzmir’de gevreğin artık simitten daha zor bulunduğu bir devirde yaşıyoruz. Bu ortamda ortak hafızamızı korumamız ve bu şehre has yenilerini inşa etmemiz kilit rol oynayacaktır. Bir sonraki aşamada bu manifestoya uyan restoranlar ödüllendirilebilir. İskandinavlar bu konuda da çok başarılı. Her sene, dünyanın dört köşesinde manifestoya en sadık kalan, onu en iyi şekilde temsil eden ve çıtayı yükselten restoranları belirliyorlar. Bu sayede hem ödül sahipleri isimlerini duyurup onore oluyorlar, hem de diğer restoranlar başarılı olmanın yolunu görüyorlar. İzmir Ticaret Odası, Lokanta İzmir isimli bir proje geliştirmekte. Belki bu marka, manifestoyla birleştirilebilir. Veya İzmir Gourmet Guide bu konuda rol oynayabilir. Tanıtım yapmak işin ancak son ayağı olmalı. Daha önce de söylemiştik: Marka şehir olabilmemiz için önce aynaya bakmamız, sonra üstümüze çeki düzen vermemiz, yani standartlarımızı oturtmamız ve nihayetinde de 'bizimle ilgilenecek' segmentlere, doğru mesajı, doğru zamanda vermemiz lazım. Bu aşamada, yemek festivallerine denk gelecek paket turlar düzenlenebilir, tanıtım kampanyası yapılabilir, yurtdışında yazılı içerik hazırlayan firmalardan destek alınabilir ve özellikle @cityofizmir’in gücünden yararlanabilir. Günümüzde gastronomi turizmininde rekabet kızışıyor. Bu ortamda gerçekten farklı bir vaat bulup, onu tutarlı bir şekilde vermek gerekiyor. İzmir’in gastronomik bir destinasyon olması mümkün. Ancak bunun ön şartı reklam veya tanıtımdan değil, ortak hafızamız, değerlerimiz ve vizyonumuz hakkında geniş çaplı mutabakata varmaktan geçiyor.
E-DERGÄ° Ä°zmir Life ÅŸimdi internette.
Tıklayın, okuyun...
Mayıs 2019 sayısında neler vardı göz atın!
SÄ°NEMALAR
AYIN MEKANLARI MURANO'S ALAÇATI

Murano’s Alaçatı İzmir’in İtalyanı Alaçatı’da Bayraklı’da İtalyan mutfağını meraklılarına sunan Murano’s, İtalyan esintisini Alaçatı’ya taşıdı. Adını İtalya’nın ünlü Murano Adası’ndan alan Murano's Alaçatı'nın işletmecisi Fulya Perçin Yonuk ve şef ortağı Gökçen Yıldırım, "Alaçatı'da İtalya rüzgarı esecek" diyor. Yaz sezonunu boyunca özel ürünlerle hizmet vereceklerini söyleyen Yonuk, Murano's olarak ekmeklerini kendilerinin yaptığını, zeytinyağını ise aile çiftiğinden getirerek sunduklarını, mutfaklarında yerel üretici ile çalıştıklarını belirtti. Yonuk “Kuşkonmazlı rizotto, enginarlı makarna yapıyoruz. Her bir tabakta yaratıcı dokunuşlar var, bir araya gelmeyeceği düşünülen malzemeleri bir arada kullanmayı seviyoruz” diye konuştu. SİCİLYA'DAN ALAÇATI'YA TRANSFER Yeni menü de deniz mahsüllü makarnalar, ördek ve et yemeklerinin yanında İtalya mutfağından da özel lezzetler olduğu...

[Devamını Oku...]

SOTA ALAÇATI

Sota Alaçatı Kabukları kırmaya gelin... Alaçatı’nın tek canlı kabuklu deniz ürünleri restoranı SOTA Alaçatı, yaratıcı menüsüyle deniz mahsulü sevenlerin kalbini fethediyor. Afrodizyak tepsileri, mavi yengeç, canlı ıstakoz ve istiridye, Çeşme ve Karaburun Yarımadası’nın en güzel karidesleri, kerevizli kremalı siyah midye, langusta ve karavida… Nadir bulunan lezzetleri aynı tabakta buluşturan SOTA Alaçatı, yaza özel hazırladığı set menüleriyle de dikkat çekiyor. Deniz mahsulleriyle bezenmiş menüsünü Ege yöresinden en özel mezelerle ve butik üretim yapan üreticilerden tedarik edilen şaraplarla zenginleştiren SOTA Alaçatı, haftanın 4 günü canlı müzikle misafirlerini eğlenceye doyuruyor. Her Çarşamba ve Cuma Nurzat - Esra Band, Her Perşembe ve Cumartesi ise Billur Koyuncu’nun sahne alacağı müzik programları 1 Haziran'da başlıyor. Ayrıcalıklar SOTA Alaçatı’da! İlklerin restoranı Sota ...

[Devamını Oku...]

zala balayage hair extensions balmain hair extensions clip in hair extensions uk best hair mask for fine hair how to make a ponytail wig cap hair extensions uk tresemme hair dryer boots black bridesmaids hairstyles hair extensions selena gomez hair clips 2018 vine mink brazilian hair 9a real hair wigs uk