OCAK2018 Yayın Kurulu
Parkinsonlulardan topluma mesaj var
Dışarıda otobüste, bir kafede ya da sinemada ne kadar çok parkinson hastası görüyoruz? Pek görmüyoruz. Çünkü mimiklerini kullanamadıkları için yüzlerinde bir maske varmış gibi görünen, kimi zaman titreme sorunu yaşayan ve hareket etmekte zorlanan parkinson hastaları önyargılardan çekindikleri için sosyal hayattan uzaklaşıp yalnızlaşıyorlar. Türkiye'de parkinson konusunda hasta, hasta yakını ve gönüllülerden oluşan ilk hasta derneğinin İzmir’de kurulması boşuna değil. Dernek Başkanı Gülnur Uğurlu Kelçe, bize yakınımızda olmadıkça fark etmediğimiz ama çok önemli olan pek çok hikaye anlatıyor... "Güz Şarkıları, 20 yılın bir temize çekilmişliğidir." diyor Ece Dağıstan, Fazıl Say'ın bestelerini Güvenç Dağüstün ile birlikte seslendirdiği albümü elinize aldığınızda bu üçlünün en güzel fotoğrafına bakarak en güzel şarkılarını çaldığı duygusu sizi de saracak. Bu ay benzetme tam yerinde olacak. İzmir ekonomisinin çınarlarından birisine konuk oluyoruz. İnci Holding İzmir'in 65 yıllık bir çınarı ve kentte büyümeye devam ediyor. Bugün Holding yönetiminde 3. kuşak bir temsilci var. İnci Holding Yönetim Kurulu Başkanı Neşe Gök ile yaptıkları ve yapacaklarını konuştuk. 1800'lü yıllarda deniz taşımacılığının giderek gelişmesi, Anadolu'nun Batı'ya açılan kapısı konumundaki İzmir'e bir rıhtım kazandırmayı zorunlu hale getiriyordu. Bu ihtiyaç üzerine yerel yöneticiler, 1862 yılında kazık çakarak bir Kordon oluşturmak için harekete geçti. Tayfur Göçmenoğlu limanda eski yaşamı yazdı. İstanbul’dan İzmir’e yerleşenlerin sayıca fazlalaştığından hareketle kentin nasıl dönüşeceğini merkeze aldık ve tartıştık. Bu ay ise İntegral Araştırma Genel Müdürü Feride Adıgüzel ile göçün ardında olan etmenleri ve bunun kente olan yansımalarını konuşuyoruz. Georg Weber’in Eski Smyrna, Efes, Batı Anadolu antik kentlerinin suyolları gibi başyapıtlarının yanı sıra kıyıda köşede kalmış önemli bir çalışması olan Gülbahçe Bazilikası'nı İlhan Pınar kaleme aldı. Halikarnas Balıkçısı lakabıyla tanınan, Bodrum aşığı gazeteci, yazar, şair, rehber, ressam ve araştırmacı Cevat Şakir Kabaağaçlı'nın, İzmir'de yaşayan kızı İsmet Kabaağaçlı Noonan, iki kızı Joanne Aliye (Kuki) ve Diana Deniz (Dodo) ile anne-kız sohbeti yaptık. Elbette hikayenin merkezinde hep baba ve dede olarak iz bırakmış Halikarnas Balıkçısı vardı… Dağ köylerini çok seviyoruz. Yeşili ve oksijeni bol, korunmuş dokularıyla bizi cezbediyor. Yola çıkmaya hazır mısınız? Size keyifli bir gün geçireceğinizi garanti ederek, bu ayın köy rotasını şöyle çiziyoruz. Karakuyu, Korucuk, Ormanköy, Helvacı ve sonunda Dağtekke... A. Nedim Atilla bu ay "Anadolu ve Cumhuriyet Aydınlanması" konulu yeni bir seriye başladı. Bu bölümün ilk konuğu Türk milli eğitiminin büyük ismi Hüseyin Vasıf Çınar. Nergiz Savran Ovacık, Sarı Otobüs Fotoğraf Evi'nin Sarı Otobüsü ile yaptığı ilk geziyi anlatıyor... "Benim ilk gittiğim Sarı Otobüs seyahati İstanbul’dan başlayıp İran, Pakistan, Hindistan’dan geçtikten sonra Nepal’in başkenti Katmandu’ya varıyordu. İstanbul’dan Katmandu’ya beş haftada gidiliyordu.  Ekvator’un uzunluğunun kırk bin kilometre olduğunu düşünürsek bu gezi onbir bin kilometre ile neredeyse bu mesafenin üçte birine yakındı. Buna benzer seyahati bin dokuz yüz altmışlı yıllarda hippiler yapıyordu." Dünyanın çeşitli yörelerinden festival ve karnaval örnekleri sunmaya devam ediyoruz. Bu kez sizi Kanada'nın Vancouver kentinde çok özel bir müzeye, bir başka deyişle bir "müze köy"e götürüyoruz: Burnaby Village Museum. Türkiye'nin duayen su altı fotoğrafçısı Ateş Evirgen ile Metin Rodop bir söyleşi yaptı. Efes Mimas yolunda bu ayın treking rotası Azmak ve Turgut köyünden geçiyor. Dünyanın çeşitliliğine dair fotoğraflarıyla Selim Bonfil kültür sanat sayfalarımızın konuğu oldu. Efsaneler bölümümüzde ünlü İtalyan şarkıcı Fred Bongusto'yu sunuyoruz sizlere... Kalem sayfamızında "Gökyüzü Hala Mavi" üçlemesini tamamlayan Abbas Karakuş ile tanışacaksınız. Vizyondaki filmler, etkinlikler, yenilikler ile dolu dolu bir İzmir Life 2018'e merhaba diyor. Keyifli okumalar...