MAYIS2022 Yayın Kurulu
İki ayda bir...
İzmir Life artık iki ayda bir yayınlanıyor, Üzülüyoruz... Hatta çok ama çok üzülüyoruz. Yerel bir dergi olarak 21 yıldır aylık olarak sürdürdüğümüz dergimizi artık iki ayda bir yayınlayacağız. Hani "yeterli destek alamıyoruz, reklam veren yok" konusunu geçtik. Dergiye uygun kağıt bulamıyoruz, kağıda uygunluk için derginin boyutunu değiştiriyoruz. Siyasi parti liderlerinin esnaf ziyaretlerinde en çok duydukları cümle; "Biz böyle bir şey yaşamadık" oluyor ya... Evet, sevgili okurlar, bu da yaşanacakmış ve yaşıyoruz. İki ayda bir de olsa İzmir Life dergimizi sizlere ulaştırmaya çabalayacağız. 6 Mayıs 1972’de idam edildiklerinde Deniz Gezmiş ve Yusuf Aslan 25, Hüseyin İnan 23 yaşındaydılar. Cumhuriyet Senatosu’nun 12 üyeli Anayasa ve Adalet Komisyonunda idamların infazına karşı durarak “muhalefet şerhi” yazan üç yürekli isim vardır: Mucip Ataklı, Zihni Betil ve Turgut Cebe'nin ölüm cezalarına karşı haklı gerekçelerini bir kez daha gözler önüne sermek için Dr. Serdar Şahinkaya'nın derlemesini paylaşıyoruz. Aktör Burak Hakkı, Yunanistan’ın en büyük bütçeli sinema filmi "Smyrni mou agapimeni/Sevgili İzmir’im"de rol aldı. Filmin festival gösterimleri sürüyor. Şu sıralar yine orada bir dizi çekimine başladı. İstanbul-Gelibolu-Yunanistan arasında mekik dokuyan Burak Hakkı ile Elif Aydoğdu konuştu. Esat Tarman, 1917-1920 yılları arasında Mısır’da İskenderiye yakınlarındaki “Seydibeşir” kampında tutulmuştu. Uz. Dr. Metin Özer anılarının küçük bir kesitini oğlu Süha Tarman’dan öğrenerek yazdı. Çocukluğu ve gençliği Sadıkbey semtinde geçen Bülent Şenocak, eski semtin önce sınırlarını çizdi ve eski sakinleri ile buluştu. Anılar yad edildi, halen ayakta olan ve yıkılıp giden yalılar konuşuldu. Şenocak ile onlarca ailenin yaşanmışlıklarını kaleme aldığı "Sadıkbey Yalıların Dili Olsa" kitabını konuştuk. Özlen Üstün Kavalalı ile yaptığımız kısa sohbette İzmir Saint Joseph'in ilk kız öğrencisi olduğunu öğrendik ve hemen, söyleşi için söz aldık. Okulda sınıf arkadaşları ile buluştuk. Hem okulun havasını kokladık, hem de erkeklerin ağzından okulun tek kız öğrencisini dinledik. Nedim Atilla, "Sürdürülebilirlik" dizisinde Slow Food başkanı Carlo Petrini ve IPES eş başkanı Olivier de Schutter'in gerçekleştirdiği söyleşiyi aktarıyor. Celal Öcal, Yenikale yazılarını sürdürüyor. Bu sayıda kaybolan zafer anıtı var. Turizm sektörünün 33 yıl aralıksız emekçisi Vispo Travel seyahat acentası kurucusu Emre Gezgin ile kruvaziyer turizmi üzerine keyifli ve bilgilendirici bir söyleşi yaptık. Sagalassos 1450 metre yükseklikte kurulmuş nadide bir antik kent. Mehmet Gülümser'in kenti titiz bir rehber anlatan yazısı ile görme ihtiyacı hissedeceksiniz Zeynep Omay gastronomi rotasında bu ay yine Urla'da Sevinç ve Erol Çakır çiftine konuk oldu. Geleneksel ebru sanatının genç kuşak temsilcilerinden Fatma Sarıbaş ile 1 Haziran’da AASSM’de açılacak sergi öncesi Ebru Kaşlı konuştu. Birçok sanat eleştirmene göre modern sanatın babası olarak anılan Cezanne, empresyonizm ile kübizm arasında bir köprü oluşturur. Tuvallerinde romantik ve dini konulara yer vermeyen Cezanne doğayı tuvallerine taşıdı. Raşel Rakella Asal yazdı. Murat Cem Miman’ın ilk romanı “İnsan Bir Gemi”. İçinde İzmir’in geçtiği, dönemin filmleriyle kol kola ilerleyen bir romanın söyleşisini Duygu Özsüphandağ Yayman yazdı. Kitap seçkileriyle son buluyor bu sayı... İki ay sonra, temmuzda buluşmak üzere... Günleriniz İzmir kadar güzel geçsin!